.. . قله های زندگی .

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

.

( بــــهـــــا ر مـــــعــــر فــت )

معرفت درگرانيست به هرکس ندهندش** پرطاووس قشنگ است به کرکس ندهندش

.حدیث موضوعی ... برجمال محمد صلوات

[ شنبه 20 دی 1393برچسب: قله های زندگی,,

] [ 4:22 ] [ ح کيومرثي ]

[ ]

اهمیت سرکه در نظافت خانه

سرکه در آشپزخانه کاربرد فراوان دارد و میتواند در تمیز کردن و براق کردن وسایل آشپزخانه به شما کمک کند. از سرکه می توانید برای براق کردن گاز نیز استفاده کنید.

به گزارش نامه نیوز به نقل از جام نیوز، سرکه در آشپزخانه کاربرد فراوان دارد و میتواند در تمیز کردن و براق کردن وسایل آشپزخانه به شما کمک کند. از سرکه می توانید برای براق کردن گاز نیز استفاده کنید.

سرکه یکی از مواد خوراکی است که از در تهیه ترشی و ... استفاده می کنیم. سرکه با حالت اسیدی که دارد به یکی از تمیز کننده های خوب در خانه تکانی تبدیل شده است.

 
برای از بین بردن لکه ی خون روی فرش میتوان از مخلوط سرکه و صابون و کمی نمک به همراه آب استفاده کرد. این ترکیب به راحتی لکه های خون را پاک می کند و آسیبی به فرش نمی رساند.

 
سرکه برای شستشوی شیشه های شما بهترین گزینه است و به راحتی شیشه ها را برق می اندازد. مقداری سرکه را با آب ترکیب کنید و با یک پارچه نرم مشغول تمیز کردن پنجره ها شوید.

 
برای از بین بردن گرد خاک موجود در خانه میتوان از سرکه استفاده کرد و خانه را از وجود میکروب ها پاک کرد. در این مورد باید دقت داشته باشید که به مقدار خیلی کمی از سرکه استفاده کنید.

 
سرکه در آشپزخانه کاربرد فراوان دارد و میتواند در تمیز کردن و براق کردن وسایل آشپزخانه به شما کمک کند. از سرکه می توانید برای براق کردن گاز نیز استفاده کنید.

 
اضافه کردن نمک به سرکه کارایی آن را دو چندان میکند و میتوان از آن جهت از بین بردن لکه های چربی از سطوح متفاوت استفاده کرد.

 
سرکه در تمیز کردن دیوارهای رنگ شده ی شما نیز موثر است و میتوان آن را با آمونیاک مخلوط کرد و به طور کاربردی تر از آن استفاده کرد.

 

 

.حدیث موضوعی ... برجمال محمد صلوات

[ شنبه 13 دی 1393برچسب:اهمییت سرکه ,سرکه, نکات مهم درمورد سرکه,,

] [ 3:34 ] [ ح کيومرثي ]

[ ]

کیوی به رغم اندازه کوچکش فوائد بسیاری برای سلامتی دارد.

به گزارش ایسنا، این میوه سرشار از ویتامین E و C است که هر دو می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی و مقابله با استرس و پیری زودرس موثر باشند. همچنین در درمان محل زخم و جذب بیشتر آهن برای داشتن استخوان‌ها، رگ‌های خونی و دندان‌های سالم سودمند است. کیوی همچنین حاوی نوع نادر و فاقد چربیِ ویتامین E‌ است. این ویتامین آنتی اکسیدانی است که به کاهش کلسترول و بهبود ایمنی بدن کمک می‌کند. هر دوی این ویتامین‌ها در کیوی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند.

این میوه دارای مقدار فراوانی سرتونین است که تاثیر مفید بر فعالیت‌های گوارشی و قلبی و عروقی دارد. این هورمون در تقویت یادگیری، حافظه و آرامش روانی و همچنین کمک به تنظیم اشتها نقش دارد. هورمون سرتونین همچنین می‌تواند به بهبود خواب کمک کند و در بهبود وضعیت هوشیاری به هنگام صبح نقش دارد.

مطالعات حاکی از آن است که مصرف دو عدد کیوی 30 میلی گرم منیزیم وارد بدن می‌کند که برای بهبود عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب و افزایش سطح انرژی مهم است. همچنین میزان پتاسیم آن نسبت به موز 20 درصد بیشتر است و مصرف آن برای کمک به سطح فشارخون و کاهش شکل گیری سنگ کلیه و خطر سکته مغزی ضرورت دارد.

طبق بررسی‌های انجمن ریه آمریکا یک فرد بزرگسال به طور متوسط در طول روز 20 هزار بار نفس می‌کشد که می‌تواند فشار زیادی به دستگاه تنفسی وارد کند. مطالعات انجام شده حاکی از آن است مصرف کیوی می‌تواند تا حدودی این فشار را از دستگاه تنفسی بردارد. در یک مطالعه انجام شده مشخص شد کودکانی که در طول یک هفته پنج تا هفت عدد کیوی مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیگر کمتر دچار خس خس سینه می‌شوند. همچنین علائمی همچون کاهش تنگی نفس، خس خس شدید و سرفه‌های شبانه با مصرف کیوی پایین می‌آید.

کیوی حاوی «لوتئین فیتوکمیکال» است و لوتئین ویتامین کاروتنویید به حساب می‌آید و طبق نتایج برخی از مطالعات از نابینایی ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌کند. همچنین از چشم‌ها در مقابل انواع مختلف آسیب‌های ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد حفاظت می‌کند. از آنجایی که بدن قادر به ساخت این ویتامین مورد نیاز خود نیست مهم است با مصرف مواد خوراکی حاوی آن، نیاز بدن تامین شود.

از جمله دیگر خواص کیوی عدم وجود چربی در آن و برخورداری از میزان بالایی فیبر خوراکی است. این میوه برای افرادی که نیاز دارند قندخون خود را کنترل کنند انتخاب مناسبی است. همچنین مصرف آن شیوه مناسبی برای حفظ سلامت قلب، تنظیم دستگاه گوارش و کنترل سطح کلسترول خون است

.حدیث موضوعی ... برجمال محمد صلوات

[ شنبه 13 دی 1393برچسب:فواید کیوی , کیوی,,

] [ 3:28 ] [ ح کيومرثي ]

[ ]


در مان فوری سرما خوردگی

بابونه به دلیل وجود آنتی‌بیوتیک و آنتی‌باکتریال در ماده مؤثره آن، بهترین گیاه برای درمان سرماخوردگی است.

باشگاه خبرنگاران: محمدباقر مینایی، متخصص طب سنتی گفت: بهترین گیاه برای درمان سرماخوردگی بابونه است به دلیل آن که ماده مؤثره این گیاه ترکیبی از آنتی‌باکتریال و آنتی‌بیوتیک محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به مزایای دیگر بابونه افزود: گیاه بابونه بهترین دارویی است که ضدحساسیت به شمار می‌رود. همچنین خواص ضدآلرژی نیز در آن دیده می‌شود و گیاه بابونه برای انواع مزاج‌ها و در افراد مختلف تأثیرات نامطلوبی نمی‌گذارد.

 

 

.حدیث موضوعی ... برجمال محمد صلوات

[ شنبه 13 دی 1393برچسب:سرما خوردگی, درمان سرما خوردگی , درمان فوری , درمان فوری سرما خوردگی,,

] [ 3:21 ] [ ح کيومرثي ]

[ ]

بیماری‌ مِنِیر

شرح بیماری

بیماری‌ مِنِیر افزایش‌ مایع‌ درون‌ مجاری‌ نیم‌دایره‌ گوش‌  داخلی‌ که‌ مسؤول‌ حفظ‌ تعادل‌ هستند. افزایش‌ مایع‌ با بالا بردن‌ فشار در گوش‌ داخلی‌، باعث‌ اختلال‌ تعادل‌ و گاهی‌ کاهش‌ شنوایی‌ می‌شود. در 85%-80% موارد، تنها یک‌ گوش‌ درگیر می‌شود. منیر معمولاً بزرگسالان‌ سنین‌ 60-30 سال‌ را مبتلا می‌سازد و در خانم‌ها مختصری‌ شایع‌تر از آقایان‌ است‌.

علایم‌ شایع

علایم‌ زیر در طی‌ هر حمله‌ حاد بیماری‌ بروز می‌کنند:

  • منگی‌ شدید
  • سرگیجه‌ (احساس‌ بیمار به‌صورت‌ چرخیدن‌ به‌ دور محیط‌ یا چرخیدن‌ محیط‌ به‌ دور وی‌).
  • همهمه‌ در گوش‌ مبتلا به‌ صورت‌ صدای‌ زنگ‌ یا وزوز

کاهش‌ شنوایی‌ که‌ با هر حمله‌ تشدید می‌گردد. علایم‌ احتمالی‌ همراه‌ علایم‌ فوق‌ عبارتند از:

  • استفراغ‌
  • تعریق‌
  • حرکات‌ پرشی‌ چشم‌ها
  • اختلال‌ تعادل‌

علل

علت‌ دقیق‌ آن‌ نامشخص‌ است‌. علت‌ پیشنهادی‌ عبارتست‌ از واکنش‌ گوش‌ داخلی‌ نسبت‌ به‌ آسیب‌های‌ مختلف‌. در این‌ بیماری‌ افزایشی‌ در میزان‌ مایع‌ لابیرنتغشایی‌ (کانال‌هایی‌ در گوش‌ داخلی‌ که‌ مسؤول‌ کنترل‌ تعادل‌ هستند) دیده‌ می‌شود.

عوامل تشدید کننده بیماری

  • استرس‌
  • آلرژی‌
  • مصرف‌ زیاد نمک‌
  • پر سر و صدا بودن‌ محیط‌ زندگی‌ یا کار

پیشگیری‌

تا حد امکان‌ از عوامل‌ خطرساز فوق‌الذکر اجتناب‌ کنید.

عواقب‌ موردانتظار

حمله‌های‌ بیماری‌ منیر سال‌ها تکرار می‌شود. برخی‌ علایم‌ آن‌ قابل‌ کنترل‌ است‌. این‌ بیماری‌ با وجود آزاردهنده‌ بودن‌، تهدیدی‌ برای‌ حیات‌ محسوب‌ نمی‌شود.

عوارض‌ احتمالی‌

  • کاهش‌ شنوایی‌ دایمی‌
  • وزوز مزمن‌ گوش‌

درمان

اصول‌ کلی

بررسی‌های‌ تشخیصی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ آزمایش‌های‌ خونجهت‌ رد سایر بیماری‌ها، آزمون‌های‌ شنوایی‌ مختلف‌، و ام‌آرآیبرای‌ رد تومور عصب‌ شنوایی‌ باشد.
درمان‌ این‌ بیماری‌ معمولاً شامل‌ استراحت‌ و تجویز داروهایی‌ برای‌ کنترل‌ علایم‌ است‌.
از خیره‌ شدن‌ به‌ منبع‌ نور و کتاب‌ خواندن‌ در طی‌ حملات‌ خودداری‌ کنید.
در برخی‌ بیماران‌ دچار منیر مزمن‌ ممکن‌ است‌ از اقدام‌ جراحی‌ بر روی‌ لابیرنت‌ مبتلا استفاده‌ شود.

داروها

برای‌ درمان‌ حمله‌ حاد، آتروپینیا دیازپام‌ وریدی‌، یا برچسب‌ پوستی‌ اسکوپولامینممکن‌ است‌ تجویز گردد.

  • داروهای‌ ضدتهوع‌ برای‌ برخی‌ بیماران‌ ممکن‌ است‌ سودمند باشد.
  • داروهای‌ آرام‌بخش‌ برای‌ کاهش‌ منگی‌ ممکن‌ است‌ سودمند باشد.
  • آنتی‌هیستامین‌ها در برخی‌ بیماران‌ سبب‌ تخفیف‌ علایم‌ می‌گردند.
  • داروهای‌ ادرارآور به‌ منظور کاهش‌ مایع‌ در گوش‌ داخلی‌ تجویز می‌گردند.

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری

  • تا برطرف‌ شدن‌ تهوع‌ و منگی‌ در بستر استراحت‌ کنید.
  • بدون‌ کمک‌ راه‌ نروید.
  • از رانندگی‌، بالا رفتن‌ از نردبان‌ یا کار در اطراف‌ ماشین‌آلات‌ خطرناک‌ خودداری‌ کنید.

رژیم‌ غذایی

  • کاهش‌ مصرف‌ نمک‌
  • محدود کردن‌ میزان‌ غذای‌ دریافتی‌ در طی‌ حمله‌ بیماری‌ به‌ دلیل‌ تهوع‌

درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟

اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان دچار علایم‌ بیماری‌ منیر باشید.
بروز موارد زیر در طی‌ درمان‌:

  • کاهش‌ شنوایی‌ درهریک‌ از دو گوش‌
  • استفراغ‌ مقاوم‌
  • تشنج
  • غش‌ کردن‌
  • تب‌ 3/38 درجه‌ سانتیگراد یا بالاتر
  • اگر دچار علایم‌ جدید و غیرقابل توجیه شده اید‌. داروهای‌ تجویزی‌ ممکن‌ است‌ با عوارض‌ جانبی‌ همراه‌ باشند.

 

.حدیث موضوعی ... برجمال محمد صلوات

[ شنبه 13 دی 1393برچسب:بیماری منیر ,بیماری گوش ,عصب گوش ,,

] [ 3:14 ] [ ح کيومرثي ]

[ ]

.

.
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
..کد صفحه بندی لوکس بلاگ.txt - 650 B . اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً *************** بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم اِلـهی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الاَْرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، واَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ والرَّخاءِ، اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ، یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل، یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرینَ .